top of page

Sæsonstart for landsholdet i paraklatring- World Cup i Innsbruck

  • ida8150
  • for 2 dage siden
  • 1 min læsning
Peter, Sofus, Benjamin (guide), Mads, Tobias & Aske (træner)
Peter, Sofus, Benjamin (guide), Mads, Tobias & Aske (træner)

Så er der gået en uges tid siden landsholdet i paraklatring fik kickstartet konkurrence sæsonen med deltagelse i World Cup i Innsbruck.

Vi havde alle fire atleter med, derudover Mads' guide Benjamin og selvfølgelig (para) landstræneren Aske.


Konkurrencen slog deltager rekord med over 300 atleter! Miljøet omkring paraklatring vokser og derudover er hovedårsagen til det eksplosive deltagerantal nok pga. paraklatrings debut ved PL28 i LA. Der bliver så at sige "varmet op" til 2027 hvor kvalifikationskonkurrencerne finder sted.

 

Sofus, Peter og Mads har alle tre været i Innsbruck før og kender venue, men for Tobias var det første gang og ligeså første gang han deltog i en World Cup. Det betyder også at han skulle klassificeres dagene forud for konkurrencen, han blev som forventet, klassificeret som RP1.

 

Sofus og Peter er begge i AU2 kategorien. 15 deltog i kvalifikationen, vores atleter endte på en 11. og 12 plads, så desværre ingen finalepladser i denne omgang.

Mads er i B1. I hans kategori deltog 13 i kvalifikationen. Samspillet mellem Mads og hans guide Benjamin har virkelig udviklet sig på positiv vis og han endte på en flot 6. plads. Desværre lige uden for finalefeltet.

Tobias er i RP1, en kategori med mange deltagere (31 i alt). Tobias havde en vildt flot debut og landede en 19. plads.


Mads på en kvalifikationsrute. Guidet af Benjamin via headset
Mads på en kvalifikationsrute. Guidet af Benjamin via headset

 

I Klatring Danmark er vi super stolte af de fire atleter. Næste stop er World Cup og EM i Laval i ultimo august. Alle fire deltager!

 
 
KLATRING DANMARK.png
bottom of page